Søg

Rangeringskriterier

"Rangering" betyder den relative fremtrædende plads for de tilbud, der vises på vores hjemmeside, eller den relevans, der gives til søgeresultater, som de præsenteres, arrangeres eller kommunikeres til kunderne. Målet er at give vores kunder tilbud af højest mulige kvalitet med varierede prissætningsmuligheder. Da vores forretningsmodel giver kunderne mulighed for at søge og booke tusindvis af rejsemål over hele verden, bruger vi en løsning, der maksimerer muligheden for, at vores kunder finder og booker den bedste løsning for alle rejsemål. Derfor har vi en standardløsning til automatisk og dynamisk rangering.

Rangering af hotel

Når du har indtastet dit rejsemål og dine rejsedatoer, viser vi dig en side med alle tilgængelige tilbud. Vi har klassificeret indkvarteringer efter et "Anbefalet"-kriterium for at hjælpe dig med at finde vores bedste indkvartering.

Vi bruger en algoritme til kortlægning af anbefalede tilbud, der tager hensyn til følgende parametre:

1) de priser, der tilbydes af indkvarteringsstedet (i forhold til priserne for den anden indkvartering, der er til rådighed for samme rejsemål)

2) indkvarteringstypen (vi afbalancerer tilbuddene fra de vigtigste hotelkæder med andre alternative opholdsløsninger såsom Bed & Breakfasts, gæstehus, lejligheder, lejlighedshoteller eller campingpladser)

3) indkvarteringsstedets gæstebedømmelse (beregnet på grundlag af antallet af gæsters omtaler indsamlet og verificeret af tredjepartsudbydere);

4) og boligens popularitet (målt i % af klik og bookinger).

Vi kan også bruge yderligere parametre såsom afstanden til indkvarteringsstedet fra byens centrum og indkvarteringsstedets antal stjerner, som vi anser for mindre relevante og derfor tillægger en lavere bedømmelse i sammenligning med tidligere parametre. Vi mener, at alle ovenstående parametre i kombination med den interne algoritme kan rangere de mest relevante indkvarteringsresultater for kunderne.

Du kan altid ændre, hvordan tilbuddene vises ved at vælge de andre filtre, der findes øverst på siden, f.eks. pris, hoteltype eller anmeldelser fra andre kunder.

Rangering af flyrejser

Som standard viser vi dig det "bedste" tilbud for hver søgning, med de bedste tilgængelige flyrejser efter rangering.

Vores "Bedste" flyrejser bestemmes af varighed og pris. Så de billigste flyrejsen, der har den hurtigste rejsetid, betragtes som de "bedste" flyrejser. Hvis to resultater har den samme pris, viser vi dig flyrejsen med den korteste varighed først.

I visse undersøgelser markerer vi en flymulighed som "Sponsoreret", hvis vi har modtaget en betalt annonce. Den specifikke rangering af det sponsorerede tilbud på siden betragter muligvis ikke ovenstående parametre som et visningskriterium i stigende rækkefølge efter pris.

Du kan altid ændre, hvordan tilbuddene vises ved at vælge de andre filtre, der findes øverst på siden, f.eks. den "billigste" flyrejse eller den "hurtigste" flyrejse.

Derudover kan du selv ændre de viste resultater ved hjælp af de andre filtre, der er tilgængelige i venstre side af resultatsiden, f.eks. ved at vælge afgangs- og ankomsttid, et specifikt flyselskab (eller flyselskaber) og prisintervallet.

Hvis en "Flight Outlets"-side er tilgængelig, skal du være opmærksom på, at de viste tilbud er udvalgt efter rejsemål og afrejseby og er baseret på de statistiske resultater af de mest populære søgninger, der er foretaget på vores hjemmeside på datoen for offentliggørelsen. Desuden rangeres tilbuddene udelukkende efter pris, fra den billigste til den dyreste, uden at der tages hensyn til andre parametre.

Rangering af pakkerejser

Som standard viser vi dig det "anbefalede" tilbud for hver søgning, med de bedste tilgængelige løsninger efter rangering.

Ved rangering af resultaterne tager vi først højde for de kriterier, der vedrører indkvartering, der er en del af den dynamiske pakke. Vi bruger de parametre, der er angivet ovenfor i afsnittet, der omhandler rangering af indkvartering (såsom priser, indkvarteringskategori, gæstebedømmelser, popularitet, afstand fra byens centrum og antal stjerner på hotellet).

Når indkvarteringerne er rangeret, foreslår og tilføjer vi de mest bekvemme flyvninger, og/eller, hvor det er muligt, de mest bekvemme togforbindelser, for den valgte rute ved at inddrage forskellige parametre (som flypris, flyvetid, afgangstidspunkt og samme afgangs-/returlufthavn) for at give dig den bedst mulige løsning.

Du kan altid ændre, hvordan tilbuddene vises ved at ændre de filtre, der findes øverst på siden, f.eks. "prisen", den med "bedste bedømmelser" og/eller "afstanden fra" et interessant sted. Du kan altid vælge en anden flyvning, hvis den passer bedre til dig.

Derudover kan du selv ændre de viste resultater ved hjælp af de andre filtre, der er tilgængelige i venstre side af resultatsiden, f.eks. ved at vælge indkvarteringstype (f.eks. hotel, lejlighed, Bed & Breakfast), dit budget, gæstebedømmelse og faciliteter.

Rangering af "Séjour"

Dette begreb henviser til en service, der udbydes af en tredjepartsrejseoperatør, som har en varighed på mere end 24 timer eller omfatter en overnatning, der sælges eller tilbydes til en Alt inklusive-pris.

Når du har valgt rejsemål samt afrejseby og -dato, din rejses varighed, viser vi dig som standard det mest interessante tilbud for hver søgning, med de bedste tilgængelige løsninger, der er rangeret på grundlag af følgende parametre:

  • eksklusive tilbud/priser meddelt af rejseoperatøren
  • Top des ventes: Vi tager højde for, hvor ofte et specifikt tilbud er blevet solgt på vores hjemmeside indtil videre. Vi viser dig først de tilbud, som vores kunder har købt flest af

Du kan altid ændre, hvordan tilbuddene vises ved at vælge de andre filtre, der findes øverst på siden, f.eks. hotelkategori (antal stjerner), top de ventes eller den bedste pris.

Derudover kan du selv ændre visningen af resultater ved hjælp af de andre filtre, der er tilgængelige til venstre på siden, f.eks. behandlingstype (kun morgenmad, halvpension osv.), minimum- eller maksimumpris, Thématique (f.eks. hvis der tilbydes tjenester, f.eks. en miniklub, wellnessområde, udflugter eller andre tjenester, der er inkluderet, f.eks. biludlejning, eller hvis det er en løsning, der kun er for voksne) og/eller den type klub, du foretrækker.

Rangering af "Pauschalreisen"

I fanen "Pauschal" på hjemmesiden for vores tyske hjemmesider weg.de, lastminute.de og på hjemmesider, der leveres af vores partner, som vi har en white label-aftale med, kan du sammenligne og bestille tilbud fra forskellige rejseoperatører, der tilbyder deres egne pakketure.

Vi minder dig om, at lastminute.com kun fungerer som formidler, og at købsaftalen for rejsepakken indgås direkte med den rejseoperatør, du har valgt til din rejse.

De generelle vilkår og betingelser for køb bliver vist til dig, før du booker din rejse.

Når du har valgt rejsemål, afrejse- og returdatoer, afgangslufthavn, antal rejsende og startet søgningen, viser vi dig som standard tilbuddet baseret på "popularitetskriterier" for hver søgning, med de bedste tilgængelige løsninger, der er rangeret på grundlag af følgende parametre:

  • pris;
  • hotelkategori (en selvevaluering foretaget af indkvarteringsstedet, som afspejler indkvarteringsstedets pris/kvalitetsforhold, komfort og tjenester, der tilbydes i overensstemmelse med hotelbranchestandarder);
  • de tjenester, der tilbydes af indkvarteringsstedet;
  • anbefalingsprocent leveret af vores udvalgte partner (baseret på bekræftede anmeldelser fra tidligere rejsende, der allerede har nydt godt af de tjenester, der er inkluderet i tilbuddet).

Du kan altid ændre, hvordan tilbuddene vises ved at vælge de andre filtre, der findes øverst på siden, f.eks. hotelkategori, anbefalingsprocent eller den bedste pris.

Derudover kan du selv ændre de viste resultater ved hjælp af de andre filtre, der er tilgængelige til højre side på siden. F.eks. de ændrings- og afbestillingspolitikker, der anvendes af rejseoperatøren, de tjenester, der tilbydes på stedet, behandlingstypen (kun morgenmad, halvpension osv.) og forplejningstype (standard, deluxe etc.), hotellets bedømmelse og den rejseoperatør, du vil booke med.

Rangering af krydstogt

I sektionen "Krydstogt" på vores hjemmeside kan du søge og booke dine foretrukne krydstogter. Du kan indtaste flere parametre for at finde den bedste løsning for dig.

Du kan også beslutte, om du vil indtaste rejsemålet, krydstogtets varighed, den ønskede periode for rejsen, afgangshavnen, antal personer, der rejser med på krydstogtet og krydstogtselskabet. Du kan også finde inspiration i vores anbefalinger, ikke vælge nogen parametre, og lade os hjælpe dig med at finde den bedste løsning.

Tilbuddene, der vises på resultatsiden, rangeres i stigende rækkefølge efter "Popularitet".

For at definere "Popularitet"-rækkefølgen, især hvis ingen andre parametre blev indtastet af dig i den indledende søgning, vurderer vi det bedste forhold mellem pris og kvalitet samt følgende faktorer:

  1. Rejsemål
  2. Varighed
  3. Hvis flyet er inkluderet;
  4. Afg. havn
  5. Skib/krydstogtselskab
  6. Afg. måned

Du kan altid ændre, hvordan tilbuddene vises ved at vælge de andre filtre, der findes øverst på siden: F.eks. den bedste pris, krydstogtets varighed eller bedømmelse (baseret på bekræftede anmeldelser fra tidligere rejsende).

Derudover kan du selv ændre de viste resultater ved hjælp af de andre filtre, der er tilgængelige til højre på siden. F.eks. prisinterval, afrejsedato, rejsemål, afg. havn, krydstogtets varighed, krydstogtselskab, skib eller inkluderede tjenester.

Hvordan fastsætter vi priser?

Denne sektion har til formål at forklare, hvordan vi fastsætter priserne på alle de tjenester og produkter, der tilbydes på vores hjemmeside, så du bedre kan forstå de forskellige komponenter i disse priser, der er differentieret efter det produkt eller den tjeneste, der tilbydes.

Flypriser

Flypriser vises på vores hjemmeside per person og per rejse (afhængigt af det valg, kunden har truffet, dvs. retur eller enkeltrejse) og inkluderer vores formidlingsgebyrer (som er vederlaget for vores formidlingstjenester) samt momsen i henhold til gældende lovgivning (i det følgende samlet benævnt "flyomkostninger").

Bemærk, at vores prisdifferentiering ikke involverer tilpasning, der er baseret på automatiserede beslutningsprocesser.

Særlige mærkater eller sektioner

Når et fly, der er angivet på resultatsiden, har mærkaten "Særtilbud" eller "Stravoli", betyder det, at prisen er blevet forhandlet direkte af os med vores partnere (f.eks. rejseoperatører og rejsebureauer), der sælger flyet og anvender andre betingelser end luftfartsselskabernes politikker.

Hvis det er tilgængeligt, viser sektionen "Outlet Voli/Stravoli Outlet" eller "Outlet vuelos" flytilbud, der har en nedsat pris i forhold til den gennemsnitlige flypris for samme rute, der blev anvendt i det foregående år i samme periode eller i de seneste måneder af det indeværende år. Prisen vist i tilbuddet anvendes af luftfartsselskaberne for de ruter og de rejsedatoer, der er angivet. De flytilbud, der vises i ovenstående sektion, er opdelt efter destinationsby og -afgang, og de er baseret på vores brugeres mest søgte ruter på datoen for offentliggørelsen af flyrejsetilbuddet. Desuden klassificeres disse flyrejsetilbud udelukkende på grundlag af flyrejseprisen i en rækkefølge, der starter med den billigste og ender med den dyreste.

De viste priser inkluderer vores formidlingsgebyrer, og de er eksklusive omkostningerne ved eventuelle hjælpetjenester, der kan tilføjes af dig under bookingprocessen. De flyrejsetilbud, der vises i ovenstående sektion, opdateres dagligt. Derfor kan vi ikke garantere en kontinuerlig tilgængelighed af et specifikt flyrejsetilbud og den pris, der gælder på datoen for offentliggørelsen. Hvis den offentliggjorte flyrejsepris ikke længere er tilgængelig, bliver du omdirigeret til de flyrejsetilbud, der er tilgængelige på vores hjemmeside.

Hvis det er tilgængeligt, angiver mærkaten "Plus", der vises i hvert flyrejsetilbud, at den viste pris omfatter den rabat, der er anvendt som følge af Plus-abonnementet. Du kan bekræfte Plus-prisen fremover i bookingen, eller du kan vælge at gå videre med den ordinære pris, der også vises i flyrejsetilbuddet.

Hotelpriser

Når du har søgt på hotellet, viser vi dig prisen på de tilgængelige hoteller/indkvarteringssteder på vores hjemmesider. Som standard vises den billigste forplejningstype. Prisen afhænger af antal rum, f.eks. hvis kunden laver en undersøgelse for fire personer og to værelser, viser vi det samlede beløb inklusive to værelser og fire personer). Alle tilgængelige måltider samt eventuelle priser for morgenmad, halvpension eller "Alt inklusive" og "Gratis afbestilling" er beskrevet i hvert tilbud på hotelindkvartering. Hvis vi ikke viser nogen måltider i hotellets søgeresultat, tilbyder vi generelt hotelprisen "Kun værelse". Bemærk, at på trods af hvad vi viser på resultatsiden, kan du vælge den foretrukne værelses- og forplejningstype, når du har valgt et hoteltilbud på den følgende hotelside, før du fortsætter med bookingprocessen. På hotelsiden kan du se de forskellige priser, der gælder afhængigt af den valgte værelses- og forplejningstype, samt hotellets afbestillingsregler i tilfælde af gratis afbestilling. F.eks. indtil hvilken dato bookingen kan afbestilles uden gebyr, og hvilke annulleringsgebyrer, der gælder for hotellet i tilfælde af afbestillinger, der anmodes om efter datoen for den gratis afbestilling.

Vi viser prisen inklusive formidlingsgebyrer, hvor de finder anvendelse, og momsen i henhold til gældende lovgivning.

Bemærk, at hotelpriserne generelt ikke inkluderer de lokale skatter og/eller feriestedsgebyrer, der skal betales på hotellet ved ankomsten. Feriestedsgebyrer og lokale afgifter er obligatoriske gebyrer, der opkræves af hotellet eller de lokale myndigheder. De er ikke inkluderet i den samlede pris, vi viser på vores hjemmeside og skal betales separat på hotellet ved kundens ankomst. Det viste afgifts-/gebyrbeløb er vejledende, da vi konverterer det beløb, som udbyderen har meddelt os, ved hjælp af den valutakurs, der gælder på bookingdatoen. Da disse afgifter/gebyrer betales i hotellets lokale valuta, kan det endelige beløb variere afhængigt af den valutakurs, der gælder på ankomstdatoen. I nogle tilfælde er disse afgifter/gebyrer angivet separat i hvert enkelt søgeresultat for hoteller i en ansvarsfraskrivelse, der vises under hotelprisen med angivelsen "+ XX £/€, der skal betales på hotellet" eller "+ afgifter" (afhængigt af den lokale hjemmeside, som kunden navigerer på). Vi viser også en forklaring på disse afgifter/gebyrer, der skal betales på hotellet, via et værktøjstip, der er tilgængeligt fra ovennævnte ansvarsfraskrivelse, der er indsat under hotelprisen, eller via en meddelelse i sidefoden på søgeresultatsiden, der er identificeret med en stjerne. I nogle tilfælde kan vi på resultatsiden og gennem bookingprocessen vise den samlede hotelpris, inklusive de ovennævnte afgifter/gebyrer, der skal betales på hotellet ved ankomsten. Under hver hotelpris vises et værktøjstip (tilgængeligt fra et link med titlen "Afgifter/gebyrer, der skal betales senere") med prisopdelingen, herunder den gældende værelsespris og beløbet de afgifter/gebyrer, der skal betales på hotellet. Den samme sondring vises igen på betalingssiden inde i rejsens opsummerings-widget, der vises til højre på den samme hjemmeside, hvor vi angiver det beløb, der skal betales på tidspunktet for bookingens afslutning, og de afgifter/gebyrer, der skal betales til hotellet ved ankomsten.

Bemærk venligst, at hotelpriserne henviser til de tilgængelige priser, da de blev tjekket og afhænger af, om hoteludbyderen har dem til rådighed, og de kan ændres når som helst.

Vi kan tilbyde nedsatte hotelpriser for de kunder, der er logget ind på deres personlige område. Disse tilbud er nedsatte priser, der er aftalt med vores hotelpartnere, og på vores hjemmeside har de mærkaten "min pris", der vises øverst i hvert søgeresultat for hoteller og i rejsens opsummering (herunder prisoplysninger), der vises til højre på betalingssiden. De gennemstregede priser, der vises i hoteltilbuddene "min pris" henviser til de priser, der tilbydes af vores partnere, før du anvender rabatter.

Vi kan også tilbyde særlige Flash Sales-kampagner, der er aftalt i en begrænset periode med vores hotelpartnere, som omfatter hoteltilbud af begrænset varighed, der giver særlige betingelser eller nøje udvalgte hotelpriser, som vi har aftalt med vores hotelpartnere. Disse kampagnetilbud kan findes på vores resultatside via mærkaten "Flash Sales-tilbud" (i orange), der er indsat øverst i det pågældende hotels søgeresultat, hvilket også omfatter Flash Sales-kampagnens gyldighedsperiode.

Vi har også en "Flash Sales-side" (som kan tilgås fra vores hjemmeside), hvor vi viser de tilgængelige Flash Sales-tilbud på hoteller og deres respektive betingelser. Bemærk, at vi på hotelsiden også viser gyldighedsperioden for Flash Sales-kampagnen og den rejseperiode, der skal tages i betragtning for at være berettiget til Flash Sales-kampagnens rabat. Du kan kun drage fordel af de Flash Sales-tilbud, der var gældende, da du købte hotellet på vores hjemmeside. Hvert Flash Sales-tilbud afhænger også af tilgængelighed afhængigt af de valgte rejsedatoer, og det anmodede antal bookinger. Vi viser denne tilgængelighed under bookingprocessen, og under alle omstændigheder inden købet er afsluttet. Hvis der ikke er nogen Flash Sales-tilbud, bliver du omdirigeret til de andre hoteltilbud på vores hjemmeside.

På vores hjemmeside kan vi også vise særlige hoteltilbud med titlen "Top Secret® -hoteller", som omfatter nedsatte hotelpriser, der leveres direkte af vores hotelpartnere. Top Secret®-hoteller tilbyder dig muligheden for at vælge området for indkvarteringsstedet, mens hotelnavnet og de medfølgende billeder er skjult i søgeresultatet for hoteller. Vi foreslår nogle rabatløsninger, som forbliver ukendte under bookingen og transaktionen. Du vil først se hotellets navn og beliggenhed, når du modtager bekræftelse via e-mail fra os (derfor er disse hoteltilbud "tophemmelige"). De anvendte rabatter (minimum 10 % af den normale pris, som muligvis vises med en gennemstregning) er baseret på sammenligningen mellem værelsespriser på Top Secret®-hoteller og det samme hotels værelsespriser, herunder en matchende menu, der sælges på vores hjemmeside, når den har titlen "in clear". Rabatgarantien gælder ikke for det samme hotels hjemmeside ved tidsbegrænsede tilbud.

Med hensyn til vores hoteltilbud, kan vi også tilbyde dig en såkaldt "Prismatchgaranti", hvor det er tilgængeligt. Især, hvis du booker et hotel eller en storbyferie; Fly + hotel- eller Tog + hotel-pakkerejser på vores hjemmeside. Så hvis du finder samme hotel eller rejsepakke for mindre på en anden hjemmeside inden for 24 timer efter booking, vil vi refundere dig prisforskellen via den samme betalingsmetode, der blev anvendt under købet.

Dynamiske pakkepriser

Vi kan tilbyde forskellige typer pakkerejser på vores hjemmeside (f.eks. Fly + hotel, Tog + hotel, Fly + bil), kombineret af os eller et andet datterselskab under lastminute.com på grundlag af de elementer, der er valgt af dig (datoer og rejsemål). De pakkerejser sælges til en inklusive/samlet pris, der vises "pr. person" og inkluderer momsen i henhold til gældende lovgivning.

Når du har valgt rejsemålet og datoerne for din rejse, kan du på vores resultatside vælge blandt vores indkvarteringsforslag, hvor prisen allerede er inkluderet i flyrejsedelen. Vi angiver den billigste hotelmenu per person ved at angive værelses- og forplejningspris, samt om det omfatter "gratis afbestilling". Bemærk, at du kan vælge en anden forplejningstype på hotelsiden, før du fortsætter med bookingen. På hotelsiden kan du se de forskellige priser, der gælder afhængigt af den valgte værelsestype, samt afbestillingspolitikken i tilfælde af gratis afbestilling. F.eks. indtil hvilken dato hotellet/indkvarteringsstedet kan annulleres uden gebyr. Bemærk dog, at hvis du beslutter dig for at afbestille din booking inden datoen for den gratis afbestilling, bliver du ikke opkrævet betaling for hotelværelset. Da dine flyrejser ikke er inkluderet i pakkerejsens gratis afbestilling, er du muligvis ikke berettiget til refundering af flyprisen, selv om flyselskabet kan refundere nogle omkostninger, hvis det er fastsat i flyselskabets afbestillingspolitik.

Eventuelle ekstra lokale afgifter og feriestedsgebyrer vises på hotelsiden og skal betales separat på hotellet ved ankomsten. Det viste afgifts-/gebyrbeløb er vejledende, da vi konverterer det beløb, som udbyderen har meddelt os, ved hjælp af den valutakurs, der gælder på bookingdatoen. Da disse afgifter/gebyrer betales i hotellets lokale valuta, kan det endelige beløb variere afhængigt af den valutakurs, der gælder på ankomstdatoen. Efter valg af pakkerejsetilbuddet, viser vi også en hotelprisoversigt på den følgende side via et værktøjstip, der er indsat under prisen på hver værelses- og forplejningstype (tilgængeligt fra et link med titlen "Afgifter/gebyrer, der skal betales senere"), hvor vi angiver værelsesprisen og de afgifter/gebyrer, der skal betales på hotellet.

På oplysningssiden viser vi de flyrejser, vi mener, passer til din rejse (prisen er inkluderet i den viste hotelpris).

Når du har foretaget en pakkerejsesøgning på vores hjemmeside, kan vi på vores søgeresultatside vise prisen inklusive vores tillægsservice med titlen "Ekstra rejsepakke". I disse tilfælde inkluderer vi omtalen af denne tillægsservice i søgeresultatet for pakkerejsen ved at indsætte "Inkl. ekstra rejsepakke" med et værktøjstip, der beskriver, hvad den samlede pris inkluderer. Det vil sige pakkerejsens basispris samt prisen og rabatten for den ekstra rejsepakke (anvendes på den booking, du har valgt) plus en kupon, der kan bruges til din næste rejse. Derfor omfatter priserne på pakkerejsernes tilbud servicen "Ekstra rejsepakke", som vi viser dig på søgeresultatsiden, der allerede er inkluderet i rabatten, der medfølger af en sådan tillægsservice. Bemærk, at hvis du foretrækker det, kan du vælge pakkerejsens basisbilletpris (uden servicen "Ekstra rejsepakke") lige før betalingssiden på en side, hvor vi viser begge pakkerejsetilbud.

Bemærk, at pakkerejsetilbuddene også kan omfatte de nedsatte hotelpriser, der anvendes efter Flash Sales-kampagnerne, der er forklaret ovenfor i sektionen "Hotellernes priser". I disse tilfælde vil pakkerejsens pris allerede omfatte den nedsatte hotelpris. Disse pakkerejsers tilbud kan have mærkaten "Flash Sales-tilbud" (i orange), der er indsat øverst i det pågældende søgeresultat for pakkerejsen, hvilket også omfatter Flash Sales-kampagnens gyldighedsperiode.

Priser på hjælpeprodukter/services

På vores hjemmeside tilbyder vi flere typer af supplerende tjenester, hvis priser inkluderer omkostningerne ved servicen, vores formidlingsgebyrer (hvor det er relevant) og momsen i henhold til gældende lovgivning. I særdeleshed:

  • Rejseforsikringsprodukter: De tilbydes af en tredjepartsudbyder og omfatter vores prioriterede assistance. Prisen for servicen vises generelt per person og per rute (eller kun per person eller per booking).
  • Premium-servicepakke: Vi leverer denne service, hvor du kan spare håndteringsgebyrer for assistance efter salg (ændring af rejsedatoer, tidspunkter, passagernavne og/eller rejsemål; frivillig afbestilling; rettelse af navn, fødselsdato eller id-oplysninger i bookingen. Prisen for servicen vises per person og per rute (eller per booking).
  • FullFlex: Vi tilbyder dette er et produkt, som har følgende fordele: 1) en elektronisk kupon til en værdi af 90 % af prisen på den fly-/togbillet, der oprindeligt blev købt af kunden. Den kan bruges på en af lastminute.com groups hjemmesider som et alternativ til den oprindelige billet til anmodning om en ny booking; 2) vi vil ikke opkræve håndteringsgebyrer i tilfælde af frivillig afbestilling eller ændring af booking, der behandles via lastminute.com groups hjemmesider. Prisen for servicen vises per person og per rute.
  • lm group-priser (Fleksibel og Premium): lm group-billetter er services, der tilbydes direkte af os, og som kan købes af kunden i kombination med vedkommendes flybillet. Kunder, der køber til Fleksible lm group-billetter, kan drage fordel af følgende assistance efter salg, som tilbydes af os: a. rabat på det gebyr, som flyselskabet opkræver i tilfælde af ændring af dato og/eller tidspunkt for en flyrejse; b. rabat på vores håndteringsgebyrer; c. Prioriteret assistance. Kunder, der køber Premium lm group-billetter, har ud over ovennævnte assistance efter salg ret til at afbestille den købte flyrejse og modtage en elektronisk kupon for et beløb svarende til 100 % af den samlede pris, som kunden har betalt, herunder de afgifter og opkrævninger, der er fastsat af flyselskabet. Denne kupon kan bruges til at booke en anden flyrejse på en anden lastminute.com group-hjemmeside i stedet for den oprindelige flybillet. Prisen for servicen vises per person.
  • Bagage: Hvis du booker en flyrejse eller en pakke, vil du under bookingprocessen kunne se, hvilken slags bagage der er inkluderet i den flyrejsepris, som flyselskabet tilbyder. Vi giver dig mulighed for at tilføje bagage ved at betale et tillægsgebyr, der er fastsat af flyselskabet, samt vores formidlingsgebyrer for denne aktivitet, der er synlige i den dertilhørende widget. Prisen for servicen vises per person og per rute.
  • Blue Ribbon Bags: Dette er en service, der omfatter bagagesporing og -hentning og som tilbydes af en tredjepartsudbyder (Blue Ribbon Bags, LLC). Prisen for denne Blue Ribbon Bags-service er et fast beløb, der anvendes per passager, som vises i den dertilhørende widget indsat i bookingprocessen.
  • Billeje: Prisen på denne supplerende service leveres direkte af tredjepartsleverandøren. Den vises per booking i den dertilhørende widget, der er indsat i bookingprocessen.
  • Transfer: Prisen for denne supplerende service leveres direkte af tredjepartsleverandøren, og den vises per booking eller tur-retur per person i den dertilhørende widget indsat i bookingprocessen.
  • Sædevalg: Denne service leveres af flyselskabet og giver dig mulighed for at vælge sæde på flyet i stedet for at acceptere den, der er tildelt som standard af flyselskabet. Den viste pris anvendes per sæde, per rute og inkluderer vores formidlingsgebyrer.
  • Onlineindtjekning: Ved at vælge denne service behøver du ikke selv at tjekke ind online, da vi gør det for dig. Prisen for denne supplerende service vises per person.
  • Prioriteret bording: Hvis flyselskabet stiller denne service til rådighed, vil din boarding blive prioriteret. Prisen for denne supplerende service er angivet per passager, og inkluderer vores formidlingsgebyrer.
  • ParkingGo: Prisen på denne betalte parkeringsservice, der er tilgængelig i Italien, leveres direkte af tredjepartsleverandøren. Den vises per bil i den dertilhørende widget, der er indsat i bookingprocessen.
  • ViaMilano Parking (Milano Malpensa Lufthavn): Prisen for denne betalte parkeringsservice i Milanos Malpensa-lufthavn vises per bil.

Rejseoperatørers rejsepakker

På vores hjemmesider kan vi tilbyde foruddefinerede rejsepakker, der leveres af rejseoperatørpartnere, for hvilke vi fungerer som mellemmænd. Priserne på disse rejsepakker vises først "per person" på resultatsiden. Inden du afslutter bookingen på betalingssiden vises en inklusive/samlet pris for den valgte rejsepakke, som er inklusive momsen i henhold til gældende lovgivning samt vores formidlingsgebyrer og andre gældende afgifter. Når du har valgt rejsemålet og datoerne for din rejse, kan du på vores resultatside vælge blandt vores indkvarteringsforslag, hvor prisen allerede er inkluderet i flyrejsedelen. I hvert pakketilbud kan vi vise den næste afrejsedato, der er tilgængelig for den viste prissats, hotellets værelses- og forplejningspris, der er inkluderet i tilbuddet, samt nogle generiske oplysninger om hotellets funktioner og beliggenhed. På oplysningssiden viser vi hotel-/indkvarteringsoplysninger, prisbetingelser (dvs. hvad den viste pris inkluderer og ikke inkluderer, afhængigt af det valgte pakketilbud) samt de flyrejser, rejseoperatøren foreslår til din rejse (prisen er inkluderet i den viste hotelpris).

Hvor det er muligt, placerer vi mærkaten "Særtilbud" på de tilbud, der er kommunikeret af vores rejseoperatørpartnere, som "Særtilbud", hvor den pris, der er tilgængelig på de datoer, du har valgt, er billigere end de højeste priser, der gælder for den samme rejse 15 dage før eller efter din indtjekningsdato (den højeste pris er angivet ved prisen med gennemstregningen). I ovenstående prissammenligning fremgår alle tilgængelige oplysninger om dit valgte rejsepakketilbud (f.eks hotel, afg. lufthavn, rejsens varighed, hotelværelse og forplejningstype).

I nogle tilfælde, hvor det tilbydes af rejseoperatørpartnere, kan vi i den enkelte rejsepakke vise oplysninger vedrørende muligheden for at få en cashback-kupon ved at booke dette tilbud, der kan bruges til at købe din næste rejse på vores hjemmeside.

Krydstogtspriser

Når du har søgt på krydstogtet, viser vi dig den samlede pris på krydstogtet på vores hjemmesider for alle rejsende, der er inkluderet i bookingen. Prisen er inklusive gældende afgifter (såsom havneafgifter og moms i henhold til gældende lovgivning) samt formidlingsgebyrer. På oplysningssiden kan vi vise forskellige priser på grundlag af skibets kahytstype.

Vi kan også tilbyde nedsatte krydstogtspriser, der er forbeholdt de kunder, der er logget ind på deres "myClub"-konto. Disse nedsatte priser kan identificeres på vores hjemmeside via mærkaten, der vises øverst i krydstogttilbuddet, og de enkelte prissatser, der vises per skibets kahytstype på oplysningssiden.

Gæsters og kunders anmeldelser

Med hensyn til vores hotel- og rejsepakketilbud kan vi offentliggøre et udvalg af gæsters omtaler, der har boet på det pågældende hotel/indkvarteringssted (selv når de er inkluderet i en rejsepakke), i detaljerne på hotellet eller rejsepakken. Bemærk, at disse gæsters anmeldelser indsamles, udvælges og opsummeres af en tredjepartsudbyder (TrustYou) og leveres af forbrugere, der kontaktes af TrustYou eller af sidstnævntes partnere. Bemærk venligst, at TrustYou ikke distribuerer eller offentliggør ordrette tilbud og anmeldelser fra gæster.

Særligt i TrustYou Meta-Review opsummeres indsigt fra gæsters feedback. Disse opsummeringer er udarbejdet af TrustYou på grundlag af bekræftede anmeldelser, der er indsamlet af sidstnævnte på tværs af internettet. TrustYou erklærer, at alle kilder til gæsteanmeldelser har taget skridt til at sikre et bekræftelseslag for at forhindre svigagtigt indhold.

Anmeldelserne fra TrustYou på vores hjemmeside er ikke begrænset til vores direkte kunder, og med hensyn til pålidelighedstjekket af den person, der gav anmeldelsen, stoler vi derfor på den bekræftelsesproces, der udføres af TrustYou og/eller deres partnere. Desuden har vi ikke engang kontrol over gæsternes anmeldelser, der leveres af TrustYou for hotellet/indkvarteringsstedet. TrustYou beslutter, hvilke anmeldelser, positive eller negative, de giver os.

Hver bedømmelsesscore er mellem 1-5, og hotelbedømmelsen gives med hensyn til forskellige parametre og/eller gæstesegmenter (vist i procent). F.eks. ved at tage hensyn til alle gæsters sprog (ved også at vise de forskellige sprog, der tages i betragtning) og gæsternes familiestruktur (dvs. hvis de har rejst som par, alene eller som familie eller i forretningsøjemed). Du kan også filtrere de forskellige gæsteanmeldelser på grundlag af ovenstående parametre og/eller gæstesegmenter.

Desuden kan vi også offentliggøre vores kunders anmeldelser, som indsamles via en anden tredjepartsudbyder (Trustpilot), efter vores kunder har afsluttet bookingen og/eller ved afslutningen af deres rejse. Vi kan indsamle denne form for kundeanmeldelser på to forskellige måder:

  1. Vi kan indsamle organiske anmeldelser fra Trustpilot-platformen, som er anmeldelser skrevet af vores kunder på eget initiativ på en sådan platform. I dette tilfælde skal de tidligere have oprettet en Trustpilot-konto for at kunne offentliggøre anmeldelsen på ovennævnte platform. Med hensyn til pålidelighedstjekket af den person, der gav anmeldelsen på Trustpilot, stoler vi på den bekræftelsesproces, der udføres af Trustpilot, som beder sine anmeldere om at oprette en Trustpilot-konto og bekræfte deres identitet ved at gennemføre en specifik bekræftelsesproces for at blive en bekræftet anmelder på Trustpilot. Bemærk, at denne bekræftelsesproces ikke er obligatorisk, men Trustpilot opfordrer kraftigt til en sådan identitetsbekræftelse for at fremme gennemsigtighed for både virksomheder og anmeldere. Du kan få flere oplysninger om Trustpilots identitetsbekræftelse via dette link);
  2. Hvis vi ikke allerede har en organisk kundeanmeldelse, sender vi en invitation til kontaktpersonen for bookingen (som er den person, der afsluttede bookingen på vores hjemmeside for alle passagerer), hvor vi beder vedkommende om at give sin anmeldelse på Trustpilot vedrørende den rejsepakke, der er booket på vores hjemmeside. I disse meddelelser indsætter vi et API-bekræftelseslink, som linker kunden til Trustpilot-platformen og giver vedkommende mulighed for at sende sin gennemgang uden at bede ham om at oprette en Trustpilot-konto. I dette tilfælde bekræfter vi, at anmeldelsen er ægte, ved at indsende en undersøgelse til vores kunder direkte efter deres booking på vores hjemmeside eller deres tilbagevenden.

Indholdet af disse anmeldelser kan vedrøre bookingprocessen på vores hjemmeside, rejsen efter kundens tilbagevenden og/eller vores kundeservice. I begge ovennævnte tilfælde anmodes kunderne om at give en bedømmelse på en skala fra 1 til 5. Vi fortsætter med offentliggørelsen af anmeldelsen ved kun at vise navnet på den kunde, der indsendte den, den givne bedømmelse og den relaterede kommentar (hvis den forefindes). Bemærk, at vi til ovennævnte formål generelt kun offentliggør de positive anmeldelser, som vores kunder har indsendt både organisk og/eller som svar på vores invitation, for at fremhæve de fordele, som vores kunder kan få ved at købe vores rejsetjenester.

Med hensyn til vores krydstogttilbud kan vi offentliggøre en detaljeret liste over kundernes anmeldelser vedrørende det pågældende krydstogt. Disse anmeldelser indsamles direkte fra vores kunder, der har købt et krydstogt eller en rejsepakke (bestående af Krydstogt + fly) på vores hjemmeside. Vi bekræfter, at anmeldelsen er ægte ved at indsende en undersøgelse til vores kunder efter deres tilbagevenden, vedrørende skibets kahyt og madkvalitet, samt service og besætningen om bord og aktiviteter for børn. Kunderne anmodes om at give en bedømmelse på en skala fra 1 til 5.

Bemærk, at før vi offentliggør anmeldelsen, foretager vi en forudgående kontrol af indholdet af den anmeldelse, som kunden har indsendt, for at tjekke anmeldelsens grammatik, eller om der er hån, seksuelle referencer, hadefuld tale, diskriminerende bemærkninger, trusler, opfordringer til vold eller andre upassende bemærkninger. Kun i disse tilfælde kan vi gribe ind vedrørende indholdet af den indsendte anmeldelse.

Efter ovennævnte indholdstjek fortsætter vi med offentliggørelsen af anmeldelsen ved kun at vise navnet og det første bogstav i kundens efternavn. Bemærk, at vi overvejer både positive og negative omtaler (undtagen dem, der omfatter f.eks. hån eller andre upassende bemærkninger, som vi udelukker).

Vælg dit land:

Mobilapp: