Latest Update: As of 23.59, Friday 13th March 2020, the Czech Republic will ban entry to all passengers from China,
South Korea, Iran, Italy, Spain, Austria, Germany, the United Kingdom, France, the Netherlands, Switzerland, Sweden,
Norway, Belgium, and Denmark
. Read more>

Oplysninger og aflysninger

Lande og restriktioner

Oplysninger og aflysninger

Har du en planlagt afgang inden for de næste to uger?

Efter den hurtige spredning af coronavirus i Europa indfører regeringer over hele verden rejserestriktioner, hvilket fører til, at luftfartsselskaber aflyser eller ændrer deres flyveplaner.

Da vi i øjeblikket modtager et usædvanligt stort antal opkald, beder vi dig om ikke at kontakte os telefonisk.

Hvis du har brug for oplysninger om din kommende rejse anbefaler vi, at du følger den officielle vejledning, der er udstedt af Udenrigsministeriet, og at du tjekker status for din flyvning på dit flyselskabs eller din afgangslufthavns hjemmeside.

Vi beder dig undlade at ringe til os for at få oplysninger: vi giver dig besked via e-mail, så snart vi modtager en opdatering fra flyselskabet.

Hvis du vil afbestille eller ændre din booking kan du indsende en annulleringsanmodning fra dit kontoområde på vores hjemmeside eller via vores app. Vores kundeservicehold behandler den så hurtigt som muligt, med højeste prioritet for de nærmest forestående afgange.

I betragtning af den aktuelle situation kan det tage længere tid end normalt for os at behandle din anmodning. Vi minder vores kunder om ikke at ringe til os for at få opdateringer eller oplysninger om deres anmodninger om afbestilling, ændring eller refundering. Vi skal nok give dig besked via e-mail, så snart vi har en opdatering. Alle annulleringer på grund af coronavirus refunderes i form af en kupon, som du kan bruge til at booke din næste rejse med os. 

Er din afgang om længere end to uger ud i fremtiden?

For at undgå lange ventetider beder vi dig om ikke at kontakte os telefonisk. Vi kontakter dig, hvor vi prioriterer de nærmest forestående afgange. Da situationen konstant udvikler sig, opfordrer vi dig til i mellemtiden at holde dig opdateret om eventuelle restriktioner eller aflysninger, ved regelmæssigt at se nyhederne på det danske udenrigsministeriums hjemmeside, at tjekke hjemmesiden for udenrigsministeriet i landets, som du skal rejse til, samt at tjekke status for din flyvning på flyselskabets hjemmeside.

Oplysninger til kunder, som kun har købt flybillet

Hvis din kommende flyvning aflyses, kontakter vi dig direkte, snarest muligt, for at oplyse dig om dine muligheder. Disse muligheder kan være enten en refundering af din billet eller en ændring af dine rejsedatoer. Dette er underlagt hvert flyselskabs vilkår og betingelser.

Hvis din kommende flyvning ikke er aflyst, skal du gå direkte til dit flyselskabs hjemmeside for at se den mest opdaterede politik, som er gældende for din booking. Mange flyselskaber tillader under de aktuelle omstændigheder fleksible ændringer, hvis du har brug for at ændre dine rejseplaner. Hvis din flyvning ikke aflyses af flyselskabet, og du frivilligt vælger ikke at rejse, har du ikke ret til refundering af din billet/dine billetter. 

Afbestilling af din rejse

Hvis du vil afbestille din rejse beder vi dig om ikke at ringe til vores kundeserviceteam, i stedet indsende en annulleringsanmodning fra dit kontoområde på vores hjemmeside eller via vores app. Vores kundeserviceteam behandler den så hurtigt som muligt, med højeste prioritet for de nærmest forestående afgange. Alle aflysninger, som udføres som følge af disse nye retningslinjer, behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning. I betragtning af de ekstraordinære omstændigheder kan behandlingen af disse anmodninger blive forsinket. Vi vil gerne minde dig om ikke at ringe til os for at få opdateringer om din individuelle anmodning, og vi beder dig vente til vi henvender os til dig via mail, hvilket vi gør så snart vi får yderligere oplysninger.

Flyselskaberne følger nøje de retningslinjer, som udstedes af de relevante regeringer og sundhedsmyndigheder. Bemærk, at hvis der ikke er specifikke begrænsninger eller aflysninger ved din reserverede destination (i henhold til retningslinjerne udstedt af de relevante myndigheder), behandles din aflysning som frivillig, og den håndteres i henhold til vores standardvilkår og -betingelser.

Vi overvåger løbende situationen og offentliggør eventuelle yderligere opdateringer på denne side.

Vi beder dig om ikke at kontakte os telefonisk, da vi modtager et meget stort antal opkald. Så snart vi får yderligere opdateringer om din flyvning kontakter vi dig igen. Vi prioriterer de nærmest forestående afgange.


Lande og restriktioner

For at se de seneste oplysninger råder vi dig til at se Udenrigsministeriets hjemmeside for at specifik rejsevejledning til din destination, og generel vejledning efter udbruddet af coronavirus (COVID-19).

Vi beder dig om ikke at kontakte os telefonisk, da vi modtager et meget stort antal opkald. Så snart vi får yderligere opdateringer om din flyvning kontakter vi dig igen. Vi prioriterer de nærmest forestående afgange.


Oplysninger og opdateringer fra flyselskaber

Følgende flyselskaber har offentliggjort ændringer i deres flyplaner som følge af de seneste advarsler om Coronavirus. Du kan finde flere oplysninger i de afsnit, som omhandler Coronavirus på deres hjemmesider gennem disse links: